2016(e)ko otsailaren 15(a), astelehena

BIDEOEN BIGARREN ZATIA

2016/02/15

Aurreko astean, Tonucciren bideoekin bukatu genuen, bideoaren hirugarren eta laugarren zatiak ikusiz.

Hona hemen, hirugarren zatia ikusgai:



 Bertan, Tonucci, Italiarrak, mundua kondizionatzen ari garela esaten du,  eta haurrak direla horretan lagundu dezaketenak bakarrak.

Berak dioen bezala,  "Lo que ponemos en infancia es una inversion", hau da, hezkuntzagatik ordaintzeak, gure etorkizuna eta gure seme-alabena ziurtatzen duela.

Horrez gain, aipatu beharra dago, askotan, irakasleek eta gurasoek, pentsatzen dutela, gauza arraroak egitea dela garrantzitsuena. Hori horrela, gurasoek pentsatzen dute, eskola ona, sufrimendua ematen duena dela, beraz, haurrek, eskolan ondo pasatzen badute, ez da eskola ona.

Bere ustez, dibertsitatea nahi badugu, hizkuntzak beharrezkoak dira.

"El profesor no es el saber, si no el mediador del saber".

Haurren ustez, hitz bat hitz izateko letra asko eduki behar ditu, bestela ez da hitza.

Aipatu beharra dago, 70. hamarkadan, ikerketa bat egin zela klase sozial desberdinetako haurrena, eta tamalgarria bada ere,  onartu egin behar dugu, eskoletan gaur egun, desberdintasunak handitzen direla, txikitu beharrean.

Eskoletan ez da ezer aldatu irakasleak alde batera utzi dituztelako.

3. bideoa bukatu bezain pronto, laugarren zatiarekin hasi ginen. Hona hemen:



Bertan, Tonuccik esaten du, erantzun zuzenekin, haurrek ateak isten dituztela.

Gainera, berak dionez, geletako paretak begiratuta, irakasleak nolakoak diren ikus daiteke. Horrekin batera, bera asko amorratzen du,  irakasle askok esatea, haurrek ez dietela jarraitzen, nork jarraitu behar dio ba nori? 

Esan beharra dago, haurren marrazkien pilaketatik, haur horri buruzko informazio asko atera daitekeela.

Berak dioen bezala: "El problema es que la escuela no logra tener el regristo de los niños". Eta, "Nuestra actitud debe ser garantizar la escucha".




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina