2016(e)ko otsailaren 24(a), asteazkena

CURRICULUMAREN INGURUKO GALDERAK



2016/02/24

Aurreko astean, didaktikako saio teorikoetako klaseetan, curriculumaren inguruko hainbat galdera erantzun genituen taldeetan. Galderak hauek ziren: 

1. Zein da momentu honetan Euskal Autonomi Erkidegoan Haur Hezkuntzan indarrean dagoen Curriculuma? Eta estatu mailan?

Haur hezkuntzan dagoen curriculuma ez da aldatu, 237/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa. Estatu mailako curriculuma LOMCE sortutako curriculuma da 2013an, baina lege honetan ez denez haur hezkuntzako curriculumari buruz ezer esaten, beraz 2009ko curriculuma esandakoa (haur hezkuntzari buruz) mantendu egin da. Euskal Autonomian LOMCEk egindakoaren ondorioz horren kontrako mugimendu batzuk egin ditu (heziberri).

2. Zer da Curriculuma? Nola jartzen da harremanean irakaskuntza-ikaskuntza
prozesuekin? Zeintzuk dira curriculumaren zehaztapen mailak? Ze mailan dago eskolako heziketa proiektua? Eta Unitate didaktikoa?

Hezkuntzan, curriculuma ikaskuntza prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta ebaluazioen multzoa da.

Curriculuma, hezkuntza prozesua guztiz zehazten duen agiria da (zer, nola eta noiz irakatsi eta ebaluatu behar den); beste batzuen iritziz eta modu orokorrago batean, curriculuma eskolak eskaintzen dituen ikaskuntza esperientzia guztien multzoa da, agiri batean zehaztuta ez badaude ere, curriculum ezkutu bat osatuz.

Curriculum irekiak helburu orokorrak bakarrik planteatzen ditu eta ikaskuntzaren uniformetasunari uko eginez, hezkuntza egoera bakoitzean egokitzen da, ikasketa prozesuaren emaitzei begiratuz batik bat eta ebaluazio jarraitu bati jarraiki. Curriculum itxiak, berriz, aurrez ezarritako helburu, eduki eta bitartekoak biltzen ditu, modu homogeneo batez eta programa zehatz eta aldaezin bati jarraiki. Eskolako heziketa proiektua curriculum irekia da.

Hezkuntzan, unitate didaktikoa ikasgai edo eduki jakin eta zehatz baten inguruan hezkuntza ikasketa prozesua antolatzeko modu bat da.

3. Nola dago estrukturatua Curriculuma? Zeintzuk dira xedapen orokorrak?
           Ez dago egileen artean guztien adostasuna, curriculumean aztertu zituen bere egiturazko
osagai edo tamaina edo partida horietako bakoitzaren larritasuna zerrendatzen egitura
horretan momentuan dago.

4. Zeintzuk dira oinarrizko konpetentziak? Ze harreman dute Haur Hezkuntzako etaparekin? Zeharkako oinarrizko konpetentziak eta diziplinen oinarrizko konpetentziak?

5. Zer dira "eduki deklaratiboak", prozedurazko eta jarrerazko edukiak? Ze harremana dute konpetentziekin?

6. Ze elementu agertzen dira curriculumean? Eta zer dira esperientzia eremuak?

7. Zer dira proiektuak eta ekintzak?

8. Zeintzuk dira unitate didaktiko, sekuentzia didaktiko eta proiektu bidezko ikaskuntza planifikatzearen arteko desberdintasunak?

9. Zeintzuk dira planifikazio batek kontuan hartu behar dituen elementuak?

10. Zeintzuk izan daitezke oinarrizko konpetentzien garapenera oinarritutako ekintza baten osagaiak (componentes)? (Konpetentzia, kontestuaegoera, baliabideak, edukiak)

11. Hau lortzeko ze eredu eta estrategia desberdinak ezagutzen dituzu (irakurritako testuen zenbait agertzen dira)?


Horrez gain, Ostiralean, praktiketako klaseetan, Currikuluma gehiago aztertzeko eta hobeto ulertzeko bi testu irakurri eta landu genituen. Testu batek, curricuma eta bere diseinua lantzen zuen eta besteak, berriz, diseinuren elementuak. Lan hau ere taldeka burutu genuen, taldekide bakoitzari zati bat esleituz, horrela, taldekide bakoitzak, soilik orrialde kopuru zehatz bat irakurri zuen.

 Aipatu beharra daukat, hasiera baten, Alaitzek, gure irakasleak, jarduera proposatu zuenean, ez zidala grazia handirik egin, horrela ezer ez nuela ikasiko pentsatu nuelako. Baina, esan beharra daukat modu honetan, uste baino gauza gehiago ikas daitezkeela ohartu naizela, azken finean, ideia egokia baita ikaskideekin dakizuna edo ez dakizuna banatu eta partekatzea.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina