2016/02/24
Aurreko astean, didaktikako saio teorikoetako klaseetan, curriculumaren
inguruko hainbat galdera erantzun genituen taldeetan. Galderak hauek
ziren:
1. Zein da momentu
honetan Euskal Autonomi Erkidegoan Haur Hezkuntzan indarrean dagoen Curriculuma?
Eta estatu mailan?
Haur
hezkuntzan dagoen curriculuma ez da aldatu, 237/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa.
Estatu mailako curriculuma LOMCE sortutako curriculuma da 2013an, baina lege honetan
ez denez haur hezkuntzako curriculumari buruz ezer esaten, beraz 2009ko curriculuma
esandakoa (haur hezkuntzari buruz) mantendu egin da. Euskal Autonomian LOMCEk
egindakoaren ondorioz horren kontrako mugimendu batzuk egin ditu (heziberri).
2. Zer da
Curriculuma? Nola jartzen da harremanean irakaskuntza-ikaskuntza
prozesuekin? Zeintzuk dira
curriculumaren zehaztapen mailak? Ze mailan dago eskolako heziketa proiektua? Eta
Unitate didaktikoa?
Hezkuntzan,
curriculuma ikaskuntza prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta
ebaluazioen multzoa da.
Curriculuma,
hezkuntza prozesua guztiz zehazten duen agiria da (zer, nola eta noiz irakatsi
eta ebaluatu behar den); beste batzuen iritziz eta modu orokorrago batean,
curriculuma eskolak eskaintzen dituen ikaskuntza esperientzia guztien multzoa
da, agiri batean zehaztuta ez badaude ere, curriculum ezkutu bat osatuz.
Curriculum
irekiak helburu orokorrak bakarrik planteatzen ditu eta ikaskuntzaren
uniformetasunari uko eginez, hezkuntza egoera bakoitzean egokitzen da, ikasketa
prozesuaren emaitzei begiratuz batik bat eta ebaluazio jarraitu bati jarraiki.
Curriculum itxiak, berriz, aurrez ezarritako helburu, eduki eta bitartekoak
biltzen ditu, modu homogeneo batez eta programa zehatz eta aldaezin bati
jarraiki. Eskolako heziketa proiektua curriculum irekia da.
Hezkuntzan,
unitate didaktikoa ikasgai edo eduki jakin eta zehatz baten inguruan hezkuntza ikasketa
prozesua antolatzeko modu bat da.
3. Nola dago
estrukturatua Curriculuma? Zeintzuk dira xedapen orokorrak?
Ez dago egileen
artean guztien adostasuna, curriculumean aztertu zituen bere egiturazko
osagai edo tamaina
edo partida horietako bakoitzaren larritasuna zerrendatzen egitura
horretan momentuan
dago.
4. Zeintzuk dira
oinarrizko konpetentziak? Ze harreman dute Haur Hezkuntzako etaparekin? Zeharkako oinarrizko konpetentziak eta diziplinen
oinarrizko konpetentziak?
5. Zer dira
"eduki deklaratiboak", prozedurazko
eta jarrerazko edukiak? Ze harremana dute konpetentziekin?
6. Ze elementu
agertzen dira curriculumean? Eta zer dira esperientzia eremuak?
7. Zer dira
proiektuak eta ekintzak?
8. Zeintzuk dira
unitate didaktiko, sekuentzia didaktiko eta proiektu bidezko ikaskuntza planifikatzearen arteko desberdintasunak?
9. Zeintzuk dira planifikazio batek
kontuan hartu behar dituen elementuak?
10. Zeintzuk izan
daitezke oinarrizko konpetentzien garapenera oinarritutako ekintza baten osagaiak (componentes)? (Konpetentzia,
kontestuaegoera, baliabideak, edukiak)
11. Hau lortzeko ze
eredu eta estrategia desberdinak ezagutzen dituzu (irakurritako testuen zenbait agertzen dira)?
Horrez gain, Ostiralean, praktiketako klaseetan, Currikuluma gehiago
aztertzeko eta hobeto ulertzeko bi testu irakurri eta landu genituen. Testu
batek, curricuma eta bere diseinua lantzen zuen eta besteak,
berriz, diseinuren elementuak. Lan hau ere taldeka burutu genuen,
taldekide bakoitzari zati bat esleituz, horrela, taldekide bakoitzak, soilik
orrialde kopuru zehatz bat irakurri zuen.
Aipatu
beharra daukat, hasiera baten, Alaitzek, gure irakasleak, jarduera proposatu
zuenean, ez zidala grazia handirik egin, horrela ezer ez nuela ikasiko pentsatu
nuelako. Baina, esan beharra daukat modu honetan, uste baino gauza gehiago ikas
daitezkeela ohartu naizela, azken finean, ideia egokia baita ikaskideekin
dakizuna edo ez dakizuna banatu eta partekatzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina