2016(e)ko apirilaren 19(a), asteartea

HITZALDIAREN INGURUAN ARITU

2016/04/19


Astelehenean, klasean, pasaden ostiraleko Fernandoren hitzaldiari buruz aritu ginen, sortu zizkigun iritziak eta sentimenduak partekatzeko. Hori horrela, bakoitzak papel batean, hitzalditik gehien gustatu zitzaiona edo gehien harritu zuena idatzi behar zuen eta klasearen amaieran, Alaitzek paper guztiak jaso zituen.

Horren ondoren, binaka jarri eta bien artean esaldi bat aukeratu behar genuen eta klase guztitik pasatzen zioan paper batean idatzi.

Hona hemen zenbait aipu:
  •           Pentsamendua argazki bat da.
  •        Esperimentatzearen garrantzia.
  •          “la mente es una cualidad”.
  •         “Conocer no es lo mismo que saber”.
  •           Behaketa egiten irakatsi.
  •           Esperientzia=autoritatea.
  •           “Mundo de complacencia no de investigación”
  •           “La razón es para generar seguridad”.
  •           “No estamos acostumbrados a definirnos siendo”.
  •           “Siendo surge la experiencia del conocimiento”.

Hemen daude Fernandoren bizitaren ondorioz, bizitako irakaskuntza-ikaskuntza esperientziaren taldearen idei adierazgarri batzuk:

·         Zer da adimena?
1. Adimena ordenagailua bezala da, tresna bat eta hau maneiatzeko burmuina dugu.
2. Adimena, bere kontzientzia egoeraren arabera, errealitatea interpretatzen duen kualidade bat da.
3. Adimena duala da, une batean gauza bat da eta ezin da beste bat izan.
 4. Pentsamendua argazki bat da.
 5. Behatzaileak objektu bat antzematen duenean, adimenera pasatzen da kontzeptu berri bat sortzeko.
6. Zu zara nire kausaren objektua.
7. Ezereza eta adimenaren arteko lotura.

·        Zer da behaketa?
1. Behaketa ezagutzaren oinarria da.
2. Pertsona bakoitza behatzailea da eta behatzen duena objetua. Pertsonak behatzen duena ikusterakoan, ikusitakoaren irudia bilakatzen da. Eta momentu horretan pertsona, behatzailea eta objetua izango da aldi berean.
3. Objektu zehatz bat ikustean, horretan bihurtzen gara.
4. Aldi berean sujetoa eta objetoa izateko gaitasuna duen adimena da, ezagutzaren oinarria.
5. Meditazioa zer da?

·         Zer da errealitatea?
1. Errealitatea ezagutzen (es la que se conoce) dena da, ez dakiguna (no lo que se sabe).
2. Garrantzitsuena ez da sinistea, bizitzea baizik. Hemen sufrimendu gabeko bizitza bat hasten da.

·         Zer da ezagutzea (conocer)?
 1. Ezagutzea eta jakitearen arteko desberdintasuna (nahiz eta “conocer y saber” etimologikoki esanahi berdina duten), esperientzia bizitzean datza.
2. Jakintza (conocimiento) ezjakintasuna da.
3. Jakituria (sabiduría), ez da dena jakitea.
4. Jakitea, (el saber) ezaguera (conocimiento) eta aukera toki infinitua da, plastilina bezala transformatzen dena.
5. Jakitea (el saber), izkutatzen naizen aukera-toki infinitua da ez egiteko.
6. Jakituria (sabiduría), beti jarrita eraman behar dugun txapela da.

·         Zer da irakastea?
1. Ezagutza eta autoritatea esperientziatik eraikitzen dira.
 2. Egiten irakasten da.
3. Arrazoibidea behar dugu seguritatea sortzeko.
 4. Bizi dugun munduan konplazentzia baloratzen da eta ez ikerkuntza.
 5. Arrazonamendu intelektualak ez du inoiz, ezer, irakasten.
6. Ezin da ezagutu arrazoidun arrazoibidearen bitartez. Hemen ez baitago sortzeko gaitasunik.
 7. Ikasleak arretara eramatea garrantzitsua da.

·         Zer da ikastea?
1. Beldurra da ikaskuntzaren oztopo handiena.
2. Ikaskuntza-porrota, egiteari beldurra izatean dago.
3. Zer sentitzen duzu ikasten duzunean? Konturatzea, sorpresa, ongizatea.
4. Ikastearen ekintza, ez da ekintza duala, ustekabezkoa edo sorpresazkoa baizik.
5. Ezagutzen duguna maneiatzea, ez da ikastea.
 6. Ongizatea, egindakoaz pozik sentitzen zarenean, irauteko, absolutua ezagutzen duela ezagutu eta jakin behar du (“El bienestar, cuando estás satisfecho por lo hecho, para que esto sea duradero, tiene que conocer y saber que conoce lo absoluto”).
7. “Ilargian egotea” (“estar en babia”), mugimendu egoera bat da behatzailea eta behatutakoaren artean. Egoera honetan ardura ukatzen da, beldurra nagusituz. Egoera honetan ondorio bat bilatu nahi da eta ezin da.
8. Fantasia eta imaginazioa ihesbideak dira.
9. Konzentrazio egoeran objetua eta sujetua plano berdinean daude.
10. Konzentrazioa da, arreta eta borondatea nahiagatik.
 11. Konzentrazio egoeran ez dago desberdintasunik, nonahikotasuna baizik.
12. Desberdintzea, gauza bat izateko bestea deuseztatzea da. Objetu bat baino ez da adimenarentzat eta informazio-eremu itxia da.
13. Konzentrazio egoeran informazio-eremuak ez dira deuseztatzen, elkartu baizik. Egoera honetan emaitza ezagutza da.
14. Konzentrazio-egoeran oraina sortzen da.
15. Konzentrazioan ikastea da aukera bakarra. 
16. Unibertsoa informazioa da bakarrik, bertan daude gure galderen erantzun guztiak.

·         Zer da izatea?
 1. Ez gaude ohituta gure buruak izatetik definitzeko.
2. Inoiz ez duzu amestuko beste pertsona bat zarela.
3. Bizi dugunaren arabera amestuko dugu.
4. Zerbait izatea eta izatea, ez da gauza bera.
5. Zu zara adierazi (expresar) dezakezuna.
6. Adimen egoikoa. Egoa (Cameraman) une bakoitzean desberdina da. Zer deskribatu dezakegu gugandik honetaz aparte? Nor naiz ni?
7. Esperimentatzeko desira dugu eta honen saria, izaten nire burua ezagutzea (reconocer) da.
8. Egoa zerbait da, izaten deskribatu daitekeelako.
 9. Egoa estruktura hutsa da.
 10. Jarioan ez dago adimenaren mugimendurik.
11. Izaten sortzen da ezagutzaren esperientzia.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina