Gaurko klasean, proiektuen bidez irakasteko metodologiari buruz aritu gara
hizketan. Eta horretarako, Nekane Otxoaren bideo bat ikusi dugu. Hona hemen
ikusgai:
Bertan, bere eskolan proiektu
bidezko metodologia erabiltzen dutela kontatzen du Nekanek. Hori horrela, gela
batean adin ezberdinetako haurrak biltzen dira, eta eskola txikia denez, aukera
ezin hobea da metodologia hau lantzeko.
Lehenik eta behin, aipatu beharra dago, lan metodo hau erabiltzea, ikasteko testuingurua dela, ez "proiektuak egitea" soilik.
Hona hemen ezaugarri batzuk:
- Erronkatik
hasten da proiektu bat garatzen eta erronkatik testuinguru erreal batean
kokatzen da.
- Ez dira
sekuentziatzen, proposamen irekiak dira.
- Ikaskuntza
emaitzak bigarren maila batean geratzen dira.
- Metodologia
honen gakoa da zehatzetik abstraktura joatea eta abstraktutik zehatzera.
- Irudimena
beharrezkoa da.
- Proiektu
bidezko ikaskuntza oinarri gisa proposatzen badugu, ataza bidezko
ikaskuntza bigarren maila batean geratzen da.
Aipatu
beharra daukat, metodologia hau, oso interesgarria iruditu zaidala. Beraz, hori
dela eta, irakasteko modu hau zertan datzan azaltzen duen bideo zoragarri bat
aurkitu dut. Hona hemen:
Bertan,
Roberto Mielgok, azken
hamarkadan, hizkuntzen irakaskuntzan, gaitasun komunikatiboaren kontzeptuak eta
honen garrantziak gero eta garrantzi handiagoa jaso dutela aipatzen du. Horren
haritik ikuspegi sozio-diskurtsiboak zenbait ekarpen interesgarri egin dizkio
hizkuntzen ikaskuntza-irakaskuntza prozesuari. Horietako bat Genebako
Unibertsitateko taldeak aurkeztutako eredu metodologikoa izan da, hizkuntzarako
sekuentzia didaktikoa, alegia. Metodologia eredu hau gero eta zabalkunde
handiagoa izaten ari da oinarrizko hezkuntzan, eta orain 2. hizkuntzen
irakaskuntzarako ere ekarpen interesgarria izan daiteke, betiere beharrezko
egokitzapena eginez gero, bestelako proposamen didaktiko batzuen ekarpenak
aprobetxatuz.
Bideoan ereduari eusten dioten oinarriak azaltzen
dira, eta eredu horrek hizkuntzen irakaskuntzarako dituen abantailak eta mugak
aztertzen dira.
Amaitzeko, aipatu beharra daukat, geroz eta eskola
gehiagotan erabiltzen dutela irakasteko metodologia hau, esaterako, Lemoizko
eskolan.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina