2016(e)ko apirilaren 25(a), astelehena

LOCZY, bigarren tertulia dialogikoa

2016/04/25

Gaurko didaktikako klasean, Loczyren inguruko tertulia dialogikoekin jarraitu dugu. Liburuko 11. Orrialdetik hasiz. Hona hemen, klasean aipatutako aspektu garrantzitsuenak:

(13 orrialdean)
“La angustia de la separación no es tan grave como parece”. Hau da, posible da ama eta aita gabe heztea baldin eta baldintza onetan balin bada.

Problemak aurkitu eta haien konponbidea bilatzea beharrezkoa da, egunerokotasuneko zailtasunei aurre egiteko.

Detaile txikienak diskutitzea oso garrantzitsua da, begirada zorroztuz, eta begiak ireki, gertatzen diren gauzak beste era batera begiratuz.

Gertatzen diren gauza inozoak nola deskribatzen dituzten ikustea, oso harrigarria da.
(16-19 orrialdeak)
 Auto-diziplina handia erakusten du. Hezitzaileek, haur bakoitzari ematen diote garrantzia. Arreta handia jartzen die haurren beharrei. Batzuetan haur eskola arruntetan hau ezin da egin, baina, hemen bai.

(19-21 orrialdeak)
Begirada umearen behar eta ezaugarriei jarri, horrela, hezitzaileak, bigarren mailan utziz.

Haurrek parte hartzeko eta ikasteko gogoa erakusten dute.

Umeak orokorrean oso independenteak dira, eta gatazka gutxi sortzen dituzte, sortzen den giro lasaiagatik.

Hezitzaileek, praktikatik sortzen dute, hezitzaile izateko modu hori.

(22-23 orrialdeak)
Oso zehaztuta daude, psikologo, mediku, etab. kantitatea.

Lanean 3 gizon soilik daude, eta ez dira heziketara zuzenduak, beste funtzio batzuk dituzte.

Printzipio jakin batzuk dituzte, eta  baten batek apurtzen baditu, haurraren heziketa arriskuan jartzen dute.

Esperimentazioa da ikaskuntzaren oinarria, eta horrek bermatuko du garapen intelektual garrantzitsua.

(25-29 orrialdeak)
 Hezitzailearen praktikaren deskribapena azaltzen da horri hauetan. Hezitzaileak, inguru giro egokia jarri behar du, haurrak estimulatzeko, ez du zertan haurraren gainean egon baina presenteki egonez, haurrak aske uzten ditu. “el adulto no interviene de forma directa”.

Haurrari ezin diozu amaren maitasun bera erakutsi, errespetuan oinarritutako maitasun bat da.

Haurra inoiz ez dago bakarrik, hezitzailea beti gertu dago.

Ditugun baldintzak eta egoerak limitatuak dira.

Parte hartzea eta ikaskuntza aktiboak dira lortu nahi diren oinarri garrantzitsuenetarikoak.

(32-33 orrialdeak)
Hezitzaile bakoitzak 9 haurren jarraipena egin behar du, baina espresuki hirutan fijatu behar da, eta estantzia guztian, haurrek erreferente modura hezitzaile berdina izaten dute denbora guztian.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina