2016(e)ko apirilaren 20(a), asteazkena

LOCZY, lehenengo tertulia dialogikoa

2016/04/20

Gaurko klasean, Loczyren inguruko tertulia dialogiko bat izan dugu.

Etxean, lehenengo zatia irakurri behar genuen, eta bertan ikerketa bat egingo dutela jartzen du eta nola egingo duten ere bai.
(7.orrialdean)

Ikerketa hori egitera joateaz gain, jarrera baten joan ziren hori egitera. Begirada kritiko eta objektibo batekin egingo dutela behaketa.  Eta  azaltzen dute, institutukoen nola hartzen duten behaketa hori eta zer jarrera duten.  Kanpotik datorren horretara irekita egotea, ez izatea beldurrik da hori. Bi egunetik behien gelditzen ziren, etengabeko irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan murgiltzen ziren.

(8-9 orrietan)

Autore inportante bat aipatzen dute, Bowlby. Bere atxikimenduaren teoria, guk ikusten dugunaren azpitik gauzak daude, hau da fundamentu teoriko bat dago.

Garbi uzten dute haiek soilik, haurrak zaintzen dituztela, ez dira ama ordezkatzen dutenak, nahiz eta haur umezurtzekin lan egin. Haurrek badakite haien hezitzaileak direla.

Hezitzailearen lana, espazio honetan, segurtasuna eskaintzea da, ez haurrari afektua ematea.

Bowlbyk dio bere ikerketa batean, abandonatuak izan diren haurrak, nagusiak direnean, modu berdinean jokatzeko tendentzia dutela dio. Baina,  ni ez nago honekin ados, eta ez zait egokia iruditzen hau guztia jeneralizatzea. Baina egia da 0-3 urteetan gertatzen diren gauzak, eragin handia dutela etorkizunean.

Egia da, pelikulan ikusten zela, bertan hezitako haur asko etorkizunean guraso eta langile finak izaten zirela.

(11.orrialdea)

Haur aktibo bat ikustean, ikasteko gogoa ematen du. Budapesten loczyk transmititzen duena, haurrek oso autonomoak direla eta oso ondo eusten dietela haien erronkei.

Alaitzek kontatu digu, Piklerren alaba, Ana, ikustean, bere amamarekin gogoratu zela, oso pertsona lasaia da, ez dio inori ezer demostratu behar, badaki zer egiten ari den eta nola egiten ari den.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina