2016(e)ko maiatzaren 17(a), asteartea

ELENA HERRÁN

2016/05/16

Gaurko klasean, bisita bat izan dugu, Elena Herrán etorri da, eta Pikler Lóczy metodologiaren inguruan hitz egin du.
Hau da, bere hitzalditik niri garrantzitsuena iruditu zaidana:
 Lehenik eta behin, eskolarizazio goiztiarraren, hau da, haurra jaio berria denean eskolaratzearen inguruan ea zer pentsatzen dugun galdetu digu, gaur egun, haurrak jaiotzean eskolara joaten direlako.
 Baina gaurkoan, Loczyren inguruan hitz egin dugunez, egunerokotasunaz hitz egin dugu.
 Haur txikiek, eskoletan, jaten, garbitzen, esfinterra kontrolatzen, mukiak kentzen, komunera joaten… ikasi behar dute, portaera hauek, geroko ikasketen oinarriak direlako.
 0-3 urteetarako pentsatutako egunerokotasunerako metodologia batek, umearen garapenean eta haurrak autonomia lortzen lagunduko du.
 Pikler, XIX. mendeko ikaslea izan zen pediatra aurrerakoia zen. Horrez gain, familia medikua ere izan zenez, ikasitakoa bere familian lantzen hasi zen, bere alabaz baliatuz.
 Bere ustez, haurrak gai dira eta gaitasunak dituzte.
 Jaiotzean, orientazio eta esperimentazio erreflexuak dituzte,  beraz,  testuinguruarekiko oso parte hartzaileak dira.
 Haurrei, aske uzten zaie, nahi dutena egiten. Gainera, azterketa medikuetan, haurrei ezin zaie min egin, hauek negarrez hastean, azterketa bertan bera uzten da eta inoiz ez dute nahi dutena baino gehiago jaten.
 Bere iritziz, haurra aktiboa da, baldintza batzuk errespetatzen badira, betiere, eta beraz, mugikortasun librea behar dute. Hau horrela, ezinbestekoa da arropa erosoak erabiltzea, mugimendua oztopatzen ez dutenak.
 Piklerri, gobernuak, umezurtz etxeen kargu egiteko eskatu zion, eta Hungria guztiko umezurtz etxeen kargu egiten amaitu zuen. Hau horrela, hezitzaile, pediatra eta aurre-formatzaile bihurtu zen, baina zoritxarren, gugana ez zen iritsi bere metodologia, Berlineko hezia zela eta.
 
Hemen, gure joera, betidanik izan da, Haur Hezkuntzan, haurrek taldeka lan egitea, baina, berak dionez, taldeka lanean aritu baino lehen, haurren gauzak bakarrik egiten ikasi behar dituzte. Hau horrela, bere ustez, haur txikiak ikertzea beharrezkoa da.
 Bizi unitatea, zure familia da, zaintza pertsonalizatuak jasotzea, bizi eremu egonkorra ematea. Horretarako, ekipamendu berezia eskaini behar da eta haurrek erabateko mugimen askatasuna izan behar dute.
Loczyren printzipioak:
 -                     Heldua eta haurren arteko harreman pertsonalaren egonkortasuna.
-                     Haurren jarduera autonomo aktiboa oso baliotsua da.
-              Haurrak, bere garapen mailaren arabera, kontzientzia hartzeko etengabeko laguntza behar du.
-                     Haurraren osasun fisiko egoera ona.
 Printzipio hauek aztertu ondoren, zaintzea artea edo suplizio bat den ezberdintzeko bi bideo ikusi genituen. Lehenengoan, Loczy metodologiaz baiatzen den hezitzaile batek, haurra nola tratatzen duen ikusten zen, eta bigarrenean, hezitzaile batek, haurrak maitasun gabe eta jostailuak balira bezala tratatzen dituela ikusten zen. Hau, oso harrigarria iruditu zitzaidan, haurrei maitasunaz tratatzea beharrezkoa iruditzen zaidalako.
 Hitzaldiarekin amaitzeko, zaintzen inguruan hitz egin genuen, eta hauek dira aipatu zirenak:
 -                     Pixoihala aldatzea
-                     Bainua
-                     Jaten eman
-                     Jantzi eta erantzi
-                     Lo egitea
 Amaitzeko aitortu beharra daukat, hitzaldia interesgarria iruditu zitzaidala, eta Plikler Loczy metodologia gehiago ezagutzeko baliagarria egin zaidala, egia baita, metodologia honen berrik ez dudala izan, lau hilabete honetan didaktikan landu dugun arte. Eta aitortu beharra daukat, metodologia egokia iruditzen zaidala, azken finean, bertako haurrek, gurasorik ez dituztenez, bentzat, kontu handiz tratatzen zaielako, hauek ere, gainontzeko haur guztien bezala, eskubide berdinak baitituzte.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina