2016(e)ko maiatzaren 4(a), asteazkena

LOCZYren laugarren tertulia dialogikoa

2016/05/04

40-41 or

Gaurko klasean Loczyren tertulia dialogikoekin jarraitu dugu. Astelehenean utzitako tokitik jarraitu dugu, eta gero gaurko klaserako irakurri behar zen zatiarekin hasi gara.
Hau izan da klasean aipatutakoa:

  • Gauza guztiei azalpena bilatzen zaie.
  • Ikaskuntza prozesuan gertatzen diren gauzen koztiente izan behar gara.
  • “Cada cosa llega normalmente en el momento en que el niño está preparado para recibirlo”

42-43 or
  • Ez dago haurrak esnatzeko ordurik
  • “El sistema de turnos es un excelente medio para disminuir las fuentes de frustración y mantener el bien estar”.
  • Haur bakoitza zaintzean, hezitzaileak arreta jarraia eskaintzen dio.

45-46or
  • Haurra bainatzean, ez da aktibo egon behar, lasaitasuna eta poztasuna lortzea da helburua.
  • Hezitzaileak haur bat distraitzean, bere helburua duten tarea komunera itzultzea da.
  • Hezitzailearen funtzio bat, egiten duen guztia narratzea eta azaltzea da.
  • Hezitzailearen presentzia oso garrantzitsua da.

48or
  • “Para cada niño se establecen unas dietas, que se modifican tan pronto como las observaciones diarias indican la necesidad”.
  • Otorduen orduak zehaztuta daude, haur bakoitzak bere txanda denean jaten du.
  • Haurrei ez zaie derrigortzen nahi dutena baino gehiago jatera.

52 or
  • “Si una tarea es demasiado difícil para un niño no se le obliga a hacerla pero tampoco se realiza en su lugar.  Pero esto se hace con normalidad y sin que eso signifique castigo”.
  • “Una rutina importante que se desarrolla con naturalidad”

----

Honekin amaitu bezain pronto gaurko klaserako irakurri behar zenari ekin diogu. Hau izan da niri garrantzitsuena iruditu zaidana:

JOLAS LIBREA

55 or

  • Jolas librearen bidez, haurrak plazerra lortu behar du.
  • Egunaren zati garrantzitsu bat hartzen du.
  • Jolas hauen helburua ez da haurrak entretenitzea soilik.

56-57or
  • Jolas librea ez da lantzen haurra guztiz esnatuta egon arte.
  • Ez zaie derrigortzen bertan egotea.
  • Espazioak hiru ezaugarri ditu: haurrak okupatzen duena baino handiagoa izan behar da; inor molestatu gabe, arazo gabe ibili behar da haurra; eta haurrak situazio berrietan zer egin ikasi behar du.
  • Haurra handitzen doan heinean, espazioa handiagotu egingo da.
  • Haur guztiak ez dira batera egoten jolasen txokoan, zergatik, batzuk lo eta beste batzuk atendiuta egoten dira.

MATERIALAK

58-59or
  • Koloreak, formak, pisua, eta tamaina kontutan hartzen dira. Horrez gain, ekipoa beti dago idea berriak bilatzen.
  • Jolas materiala soilik jolas txokoetan egoten da.
  • “una educadora nunca propone una posición a un niño: boca abajo, sentado, de pie, etc.; el niño adopta estas posiciones por sí mismo cuando y como puede y, más tarde, cuando y como él quiere”.
  • Baina hezitzailea beti dago adi eta haurraren aurrerapenak goraipatzen ditu.
  • “Solo tres circunstacias desencadenan una intervención: cuando el niño se encuentra en una situación dificil, cuando hay una disputa y cuando se detectan signos de cansancio”.

60-61 or
  • Zerbait pasatzen bada, lehenengo hezitzaileak atenditzen ari den haurrarekin amaitzen du.
  • Nahiz eta eguraldi txarra egin, kalera irteten dira.

GRUPO A (3-4 hilabeteko haurrak)

61-62 or
  • Lehenengo hamar asteetan, haurra bere bi oheetan egoten da soilik.
  • 2 hilabete ingururekin joaten dira parkera lehenengoz.
  • Hasieran, parkean denbora gutxiz egoten dira.

GRUPO B (4-8 hilabeteko haurrak)

63 or
  • 4-8 hilabeteko haurren parkea da ikusteko dibertigarriena.
  • 5-6 hilabeteko haurrak parkean ordu bat eta erdi edo gehiago egoten dira egunean.

GRUPO C (7-14 HILABETEKO HAURRAK)

66-67 or
  • “La actividad dominante en estos niños es arrastrarse, gatear y, en los más mayores levantarse y desplacarse con apoyo.”
  • Haurrak elkarri molestatu ez daitezen bi taldetan banatu dira.
  • Hezitzaileak, ez du haurra esertzen, haurrak ez badaki hori egiten.

68 or
  • Talde honetako haurrek, aspertuta daudela dirudite.
  • Hezitzaileari begira kexatzen dira haur hauek, baina honek ez diela kasurik egiten ikustean arnegatu egiten dute.
  • Hezitzailea beti ikusgai dagoenez, haurrak lasai egoten dira.

GRUPO D (14-24 hilabeteko haurrak)

69-70 or
  • 10 haur berri etorri berriak dira talde honetara, beraz, aldaketa handiak egon dira taldean.
  • “Solo uno de los niños se muestra realmente turbado. Incordia a los demás perturbando el grupo”.
  • Baina haur hau falta denean, taldea lasai dago.
  • Haurrak, ez dira bata besteari bilatzera joaten, baina batzuetan, aurkitu eta taldeka jolasten hasten dira, baina honek ez du denbora luzean irauten.

73 or
  • Aldaketa berriak egin direnetik 3 egun pasatzean, haurrak jolas txokoaz baliatu daitezke.
  • Talde honetan, hezitzailearen arreta gehiago nabaritzen da.

GRUPO E (23-30 hilabeteko haurrak)

74 or
  • Talde honek eraikuntza barruan espazio handia dauka.
  • “Aquellos a los que la educadora no está atendiendo están un poco ociosos, su juego es incosciente”.

76 or
  • Adin honetan, haurrei, gela txukuntzeko esaten zaie.
  • Batzuk hori egiten laguntzen dute, baina beste batzuk kexatu egiten dira, baina azkenean hezitzailearen laguntzaz, guztiek laguntzen dute.
  • Lorategia, F taldekoekin konpartitzen badute ere, talde bakoitzak bere gunea dauka.

GRUPO F (33-42 hilabeteko haurrak)

77-78 or
  • Talde honentzat, guztia gela batean dago.
  • Haurrek, sormena erakusten dute.
  • Batzuetan, haserrealdiak egoten dira haurren artean, baina, beraien kabuz konpontzen dituzte arazoak.
  • Adin honetako haurrek, lagunak dituzte.
  • “Cuando mayores son, más referencia explícita hacen a su educadora, no solo cuando algo va mal, sino para introducirla en su juego o compartir interés”
  • Haurren artean asko hitz egiten dute, baina hezitzaileari gehiago hitz egiten diote.












iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina