2016/05/04
40-41 or
Gaurko klasean
Loczyren tertulia dialogikoekin jarraitu dugu. Astelehenean utzitako tokitik
jarraitu dugu, eta gero gaurko klaserako irakurri behar zen zatiarekin hasi
gara.
Hau izan da
klasean aipatutakoa:
- Gauza guztiei azalpena bilatzen zaie.
- Ikaskuntza prozesuan gertatzen diren gauzen koztiente izan behar gara.
- “Cada cosa llega normalmente en el momento en que el niño está preparado para recibirlo”
42-43 or
- Ez dago haurrak esnatzeko ordurik
- “El sistema de turnos es un excelente medio para disminuir las fuentes de frustración y mantener el bien estar”.
- Haur bakoitza zaintzean, hezitzaileak arreta jarraia eskaintzen dio.
45-46or
- Haurra bainatzean, ez da aktibo egon behar, lasaitasuna eta poztasuna lortzea da helburua.
- Hezitzaileak haur bat distraitzean, bere helburua duten tarea komunera itzultzea da.
- Hezitzailearen funtzio bat, egiten duen guztia narratzea eta azaltzea da.
- Hezitzailearen presentzia oso garrantzitsua da.
48or
- “Para cada niño se establecen unas dietas, que se modifican tan pronto como las observaciones diarias indican la necesidad”.
- Otorduen orduak zehaztuta daude, haur bakoitzak bere txanda denean jaten du.
- Haurrei ez zaie derrigortzen nahi dutena baino gehiago jatera.
52 or
- “Si una tarea es demasiado difícil para un niño no se le obliga a hacerla pero tampoco se realiza en su lugar. Pero esto se hace con normalidad y sin que eso signifique castigo”.
- “Una rutina importante que se desarrolla con naturalidad”
----
Honekin amaitu bezain pronto gaurko klaserako irakurri behar zenari ekin diogu. Hau izan da niri garrantzitsuena iruditu zaidana:
JOLAS LIBREA
55 or
- Jolas librearen bidez, haurrak plazerra lortu behar du.
- Egunaren zati garrantzitsu bat hartzen du.
- Jolas hauen helburua ez da haurrak entretenitzea soilik.
56-57or
- Jolas librea ez da lantzen haurra guztiz esnatuta egon arte.
- Ez zaie derrigortzen bertan egotea.
- Espazioak hiru ezaugarri ditu: haurrak okupatzen duena baino handiagoa izan behar da; inor molestatu gabe, arazo gabe ibili behar da haurra; eta haurrak situazio berrietan zer egin ikasi behar du.
- Haurra handitzen doan heinean, espazioa handiagotu egingo da.
- Haur guztiak ez dira batera egoten jolasen txokoan, zergatik, batzuk lo eta beste batzuk atendiuta egoten dira.
MATERIALAK
58-59or
- Koloreak, formak, pisua, eta tamaina kontutan hartzen dira. Horrez gain, ekipoa beti dago idea berriak bilatzen.
- Jolas materiala soilik jolas txokoetan egoten da.
- “una educadora nunca propone una posición a un niño: boca abajo, sentado, de pie, etc.; el niño adopta estas posiciones por sí mismo cuando y como puede y, más tarde, cuando y como él quiere”.
- Baina hezitzailea beti dago adi eta haurraren aurrerapenak goraipatzen ditu.
- “Solo tres circunstacias desencadenan una intervención: cuando el niño se encuentra en una situación dificil, cuando hay una disputa y cuando se detectan signos de cansancio”.
60-61 or
- Zerbait pasatzen bada, lehenengo hezitzaileak atenditzen ari den haurrarekin amaitzen du.
- Nahiz eta eguraldi txarra egin, kalera irteten dira.
GRUPO A (3-4 hilabeteko haurrak)
61-62 or
- Lehenengo hamar asteetan, haurra bere bi oheetan egoten da soilik.
- 2 hilabete ingururekin joaten dira parkera lehenengoz.
- Hasieran, parkean denbora gutxiz egoten dira.
GRUPO B (4-8 hilabeteko haurrak)
63 or
- 4-8 hilabeteko haurren parkea da ikusteko dibertigarriena.
- 5-6 hilabeteko haurrak parkean ordu bat eta erdi edo gehiago egoten dira egunean.
GRUPO C (7-14 HILABETEKO HAURRAK)
66-67 or
- “La actividad dominante en estos niños es arrastrarse, gatear y, en los más mayores levantarse y desplacarse con apoyo.”
- Haurrak elkarri molestatu ez daitezen bi taldetan banatu dira.
- Hezitzaileak, ez du haurra esertzen, haurrak ez badaki hori egiten.
68 or
- Talde honetako haurrek, aspertuta daudela dirudite.
- Hezitzaileari begira kexatzen dira haur hauek, baina honek ez diela kasurik egiten ikustean arnegatu egiten dute.
- Hezitzailea beti ikusgai dagoenez, haurrak lasai egoten dira.
GRUPO D (14-24 hilabeteko haurrak)
69-70 or
- 10 haur berri etorri berriak dira talde honetara, beraz, aldaketa handiak egon dira taldean.
- “Solo uno de los niños se muestra realmente turbado. Incordia a los demás perturbando el grupo”.
- Baina haur hau falta denean, taldea lasai dago.
- Haurrak, ez dira bata besteari bilatzera joaten, baina batzuetan, aurkitu eta taldeka jolasten hasten dira, baina honek ez du denbora luzean irauten.
73 or
- Aldaketa berriak egin direnetik 3 egun pasatzean, haurrak jolas txokoaz baliatu daitezke.
- Talde honetan, hezitzailearen arreta gehiago nabaritzen da.
GRUPO E (23-30 hilabeteko haurrak)
74 or
- Talde honek eraikuntza barruan espazio handia dauka.
- “Aquellos a los que la educadora no está atendiendo están un poco ociosos, su juego es incosciente”.
76 or
- Adin honetan, haurrei, gela txukuntzeko esaten zaie.
- Batzuk hori egiten laguntzen dute, baina beste batzuk kexatu egiten dira, baina azkenean hezitzailearen laguntzaz, guztiek laguntzen dute.
- Lorategia, F taldekoekin konpartitzen badute ere, talde bakoitzak bere gunea dauka.
GRUPO F (33-42 hilabeteko haurrak)
77-78 or
- Talde honentzat, guztia gela batean dago.
- Haurrek, sormena erakusten dute.
- Batzuetan, haserrealdiak egoten dira haurren artean, baina, beraien kabuz konpontzen dituzte arazoak.
- Adin honetako haurrek, lagunak dituzte.
- “Cuando mayores son, más referencia explícita hacen a su educadora, no solo cuando algo va mal, sino para introducirla en su juego o compartir interés”
- Haurren artean asko hitz egiten dute, baina hezitzaileari gehiago hitz egiten diote.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina